האוהל כמרכז לימוד ותרבות
חיבור הדור הצעיר של הקהילה הבדואית למורשת באמצעות מרחב למידה ייחודי
צילום: אימאן אבו עליון
איך מחברים צעירים מהקהילה הבדואית למורשתם ותרבותם באמצעות מרחב למידה שונה מכיתת הלימוד?
פיתוחו של האוהל כמרכיב חינוכי - מקום לימודי המקדם מורשת ותרבות בדואית וכן פינה לשיח פתוח ומכבד. מפגש פלורליסטי וקידום ערכים בדואים.
כבוד, קבלת הזולת, הכנסת אורחים, קידום המורשת הבדואית וטיפוח קשר בין דורי.
" בזכות הגוף יש לאדם אוריינטציה במרחב וכך חווה את עצמו באופן בלתי אמצעי כישות המוטמעת בעולם. "
התלמידים באים לידי ביטוי בחווית הלמידה לפי צרכיהם ולא לפי הקבוצה.
התלמידים אקטיביים ומשתמשים בחושיהם כדי לחקור את הסביבה וללמוד אותה.
התלמידים אינם כפופים לזמני למידה אחידים ובוחרים לעצמם את זמני הלמידה וההפסקות.
החזון שלי הוא שהאוהל ישמש את התלמידים, המורים והקהילה כמקום לימוד של מורשת ותרבות וללמידה בכל תחומי הדעת, וכן יהיה פינה שלווה לשיח רגשי, למפגש בין-דורי ורב-תרבותי ולהטמעת ערכים בדואיים: כבוד, קבלת הזולת והכנסת אורחים.
האוהל יתרום ללמידה משמעותית וליצירת סביבת למידה חווייתית בכל תחומי הדעת, בדגש על ערכי המורשת והתרבות הבדואית. במקום יתקיימו, סדנאות בשיתוף הקהילה, למידה והתנסות משותפים, טיפוח הקשר בין-דורי, וייבנה החיבור בין העבר להווה בחברה הבדואית.
צילום: אימאן אבו עליון
מורה לשפה העברית ולהוראת המדעים, רכזת תוכנית אמירים לטיפוח מצוינות והצטיינות, יזמת חברתית. בשלוש השנים האחרונות הדריכה בתוכנית TEC4SCHOOLS להוראה וללמידה משמעותית, מקוונת ורב-תרבותית ליצירת אמון בין מגזרים שונים בדרך לחברה טובה יותר, בחסות מרכז TEC ובשיתוף סמינר הקיבוצים ומשרד החינוך. בעבר הייתה מדריכה פדגוגית לשפה העברית ורכזת בתוכנית "בוגר להוראה" במכללת קיי בבאר שבע. בעלת תואר שני בתקשוב ולמידה, בוגרת קורס מנהלים מטעם מכון "אבני ראשה".