חדשות ואירועים

ערב החשיפה לתכנית ואדי אלחליל

במסגרת תהליך הגיוס של מועמדים לתכנית המנהיגות היישובית בוואדי אלחליל, שעתידה להיפתח בקרוב, נערך במרכז מנדל למנהיגות בנגב ערב חשיפה לתכנית

במסגרת תהליך הגיוס של מועמדים לתכנית המנהיגות היישובית בוואדי אלחליל, שעתידה להיפתח בקרוב, נערך במרכז מנדל למנהיגות בנגב ערב חשיפה לתכנית. בין המשתתפים היו ראשי המועצות המשתתפות בתכנית: חורה, לקייה ותל שבע, המנהיגות ​המקומית מ​שלושת היישובים, מנהלי בתי ספר, וכן מועמדים לתכנית, עמיתים, בוגרים וחברי הסגל של המרכז.

עדי ניר-שגיא, מנהלת המרכז, הציגה את תכנית ואדי אלחליל וסיפרה על חזון המרכז. היא הדגישה את החשיבות בראייה הכוללת ואת העובדה שהתכנית היישובית נועדה לפיתוח ולחיזוק של מרחב הנגב כולו. ראש מועצת חורה, ד"ר מוחמד אלנברי, בירך על ייסוד התכנית וחיבר בדבריו ביצירתיות בין מונחים הכימיים והפיזיקליים "גיבוש" ו"תהליך אנרגטי" ובין תהליכים חברתיים ועשייה מנהיגותית: "המונח גיבוש בכימיה מתייחס לצפיפות חומר הדורש מינימום אנרגיה"​​, אמר אלנברי, "וזו אנלוגיה לעבודה קבוצתית מגובשת, שהיא יעילה ומועילה".

מנהלי תכנית ואדי אלחליל, ד"ר רותם ברסלר גונן וקאסם אלצראיעה, סיפרו על עצמם ודנו בשינויים החלים בתפקידן ובמעמדן של הרשויות המקומיות ובשינויים החברתיים המתחוללים בקרב האוכלוסייה הערבית הבדואית בנגב. המשך הערב כלל שאלות ​ותשובות של המועמדים במסגרת קבוצות דיון של בוגרים, עמיתים וחברי סגל. בוגרי תכניות המנהיגות היישוביות סיפרו באופן מרגש על תהליך ההתפתחות שחוו: התפתחות האישית, המקצועית ואף המנהיגותית, ועל התרומה העמוקה של התכנית שבה השתתפו במרכז מנדל למנהיגות בנגב.

גיבוש ותהליכים אנרגטיים בכימיה ובמנהיגות: ערב חשיפה לתכנית ואדי אלחליל​​

גיבוש ותהליכים אנרגטיים בכימיה ובמנהיגות: ​​ערב חשיפה לתכנית ואדי אלחליל​