חדשות ואירועים

זהות מקצועית בפעולה – סמינר החורף של בוגרי המרכז

סמינר החורף לבוגרים "זהות מקצועית בפעולה" התקיים בסוף ינואר 2017 בקיבוץ אילות בהנחיית פרופ' אבי קפלן. הסמינר התמקד השנה במכינה הקדם-צבאית בבאר אורה.

​סמינר החורף ״זהות מקצועית בפעולה״ לבוגרי מרכז מנדל למנהיגות בנגב, בהנחיית פרופ׳ אבי קפלן, התקיים בסוף השבוע האחרון של חודש ינואר בקיבוץ אילות, זו השנה השלישית. מטרת הסמינר היא ללמוד ולתרגל את המודל ״זהות מקצועית בפעולה״ שפיתח פרופ' קפלן. המודל מציב במרכז את "הפעולה" הנחקרת ובוחן את ההקשר שבו היא מתקיימת: מטרותיה, תפיסת העצמי והנחותיו של מבצע הפעולה על העולם, ואופציות הפעולה האפשריות. הלמידה בסמינר מאפשרת לבוגרים להעמיק בלמידת המודל כדי ליישמו בחייהם המקצועיים והאישיים כבסיס להובלת שינוי במציאות.

בשנתיים האחרונות היה מוקד הלמידה בסמינרים אישי וקבוצתי – ברמת פעולות המנהיגות של העמית או הבוגר, ואילו השנה היה המוקד ארגוני, כלומר סביב ארגון – המכינה הקדם-צבאית בבאר אורה. מדובר במכינה חדשה שהקים שמעון ביטון, בוגר התכנית לפיתוח מנהיגות קהילתית באילת של מרכז מנדל למנהיגות בנגב. שמעון עומד בראש המכינה (שזו שנתה השנייה) ומוביל את צמיחתה והתפתחותה.

אנשי המכינה הזמינו אותנו ללמוד וליישם את המודל שפיתח פרופ' קפלן על "הפעולה" שלהם:  תהליכי ההכשרה והלמידה במכינה, והשאלות הנוגעות להתפתחות המכינה לעתיד לבוא – כולל ייחודה במרחב הדרומי. בסמינר השתתפו 17 בוגרים מרוב תכניות מנדל בנגב, והוא כלל מפגשים וראיונות עם ראשי המכינה, עם ראש המועצה ועם הלומדים והמורים בה.

המרחק הגיאוגרפי והלמידה האינטנסיבית הרחיבו את ההיכרות בין הבוגרים, ואפשרו למידה מעמיקה ומהנה המהווה תשתית חשובה לקידום היוזמות של הבוגרים שלנו להתערבות במרחב הנגב.

משתתפי סמינר החורף של בוגרי המרכז