חדשות ואירועים

חלום בר-השגה

"המתחם" - מרחב דיור, תרבות ויזמות חברתית לקהילות צעירות בערד, שהקימה נילי סורקיס, בוגרת תכנית המנהיגות של מרכז מנדל, נפתח באירוע חגיגי שנערך ב-13 במאי

"המתחם" - מרחב דיור, תרבות ויזמות חברתית לקהילות צעירות בערד נפתח באירוע חגיגי שנערך ב-13 במאי בנוכחות סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, ראש עיריית ערד, הגב' טלי פלוסקוב, ובכירים מהסוכנות היהודית.

את האירוע פתחה נילי סורקיס-שלו, היוזמת והמנהלת של המתחם, בוגרת תכנית המנהיגות היישובית בערד של מרכז מנדל למנהיגות בנגב. היא סיפרה כיצד לפני חמש שנים נולד החלום להקים מתחם של דיור בר-השגה לצעירים בערד, אשר יקדם אזרחות פעילה ויסייע להתבססותן של קהילות צעירים בערד.

סורקיס-שלו, תושבת ערד, איתרה מבנה נטוש של הסוכנות היהודית בעיר, ופעלה בשנים האחרונות לגייס תמיכה ושיתופי פעולה של משרדי ממשלה (בהם המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד הפנים), ארגונים חברתיים ופילנטרופיים ועיריית ערד. המבנה עבר שיפוץ נרחב וכיום הוא מכיל 112 יחידות דיור בר-השגה (רובן כבר מאוכלסות), חדרי פעילות של מרכז הצעירים העירוני, גינה קהילתית, בית קפה ועוד. במקום יופעלו תכניות תרבותיות-קהילתיות שעיקרן יצירת מרחב לפעילות ומפגש בין צעירים, ויינתנו ייעוץ והכוונה במגוון רחב של תחומים: השכלה גבוהה, תעסוקה, הכשרה מקצועית ועוד.

סורקיס-שלו מספרת על תכנית מנדל: "התכנית הייתה תהליך של חקירה פנימית שלי, מה אני רוצה לעשות בחיי – מה אני רוצה לפתח ולאן להתפתח. היא גרמה לי לשאול שאלות על עצמי ועל החיבור שלי לעיר ולפעילות במגזר השלישי. את קפיצת המדרגה בחיי המקצועיים אני זוקפת לזכות התכנית, ובעיקר לחשיפה לחומרים חדשים, לחומרים עיוניים. לאורך כל השנים פעלתי בצורה אינטואיטיבית, ובזכות התכנית יכולתי לתת שם לדברים. הבהרתי לעצמי מי אני."

ראש עיריית ערד, הגב' טלי פלוסקוב, בירכה על הקמת "המתחם" ואמרה כי הוא צעד חשוב לעידוד צעירים להישאר בעיר, לפיתוח קהילות ולעידוד הגעה של צעירים נוספים לעיר.

לכתבה בעיתון "הארץ" על הקמת המתחם לחצו כאן