חדשות ואירועים

סגל לומד: מרחב חברה ומקום

סגל מנדל בנגב יצא לסיור לומד במועצה האזורית בני שמעון, שעסק בלימוד של מבנה שלטוני חדש – "אשכול", המחבר בין רשויות מקומיות שונות

​ד"ר עדי ניר שגיא, מנהלת מרכז מנדל למנהיגות בנגב, התייחסה בסיור לסוגיית מודל הפיתוח של מנהיגות אזורית מול מנהיגות מקומית, כחלק מהתפיסה שמנהיגות צריכה לחשוב באופן רחב, חוצה גבולות מוניציפליים, השואף להובלת שינויים לרווחת כלל האוכלוסייה במרחב. ד"ר רותם ברסלר גונן התייחסה להקמת האשכול מתוך הצורך של רשויות מקומיות ליצור שיתופי פעולה בלי להתאחד לישות אחת.

לילך קולומבוס, עוזרת ראשת המועצה ובוגרת מחזור ב' של תוכנית למנהיגות מקומית בבאר שבע, הציגה את מודל "קהילה של קהילות" שפותח במועצת בני שמעון. על-פי המודל, יש חשיבות רבה לחיזוק הזהות הקהילתית בכל אחד מיישובי המועצה, תוך יצירת ממשקי פעולה בונים בין הישובים השונים. אורי פינטו, מנכ"ל אשכול נגב מערבי, סיפר על היתרונות של שיתופי פעולה בין רשויות, המאפשרים לפתח מגוון שירותים איכותיים ונגישים לתושבים, והתייחס גם לאתגר של ה"אשכול" – לרתום את הרשויות לשיתוף פעולה, לא מכורח סמכות אלא באופן וולונטרי.  

חברי הסגל נפגשו גם עם סיגל מורן, ראשת המועצה האזורית בני שמעון ויו"ר דירקטוריון אשכול נגב מערבי. סיגל הדגישה את החשיבות של יצירת זהות עצמאית לכל קהילה כדי ליצור שלם הגדול מסך חלקיו. כמו כן התייחסה לאתגר יצירת השותפויות בין הרשויות בנגב, אתגר הדורש גמישות ושיח תוך קבלת השוני, "בלי ניסיון לשנות את האחר". לדבריה, יש באשכול פוטנציאל אדיר לשינוי חברתי שיאפשר לייצר חברה בריאה ומאוזנת, ואיכות שיתופי הפעולה בין ראשי הראשויות בנגב היא הבסיס לבניית חברה חזקה ומובילה.

סגל לומד: מרחב חברה ומקום