חדשות ואירועים

הגמל, האריה והילד – יום עיון על דפוסי מנהיגות

יום העיון המשותף לתכניות מנדל למנהיגות למקומית ברהט ובבאר שבע עסק בסוגיה בין מנהיגות מכוונת-בנייה ויצירה למנהיגות מכוונת-התנגדות ומחאה​

יום העיון המשותף לתכניות מנדל למנהיגות למקומית ברהט ובבאר שבע עסק בסוגיהבין מנהיגות מכוונת-בנייה ויצירה למנהיגות מכוונת-התנגדות ומחאה.

יום העיון, שהנחו עמיתי התכניות בלאל אשקיר ותמר שימי, החל במפגש היכרות אישית לקבוצות ולחברי הסגל באמצעות טקסט פילוסופי של ניטשה: "שלושת גלגולי הרוח". הטקסט דן בהתפתחותה של הרוח החזקה, המובילה, משלב הגמל – מקבל האחריות הנצחי, דרך שלב האריה – המורד, מפרק המסגרות, המאתגר כל עקמומית הנקרית בדרכו, ועד שלב הילד – שלב של התחלה חדשה, תמימה, פתוחה. באמצעות הטקסט בחנו העמיתים מתי מנהיגותם באה לידי ביטוי כאריה, כגמל א​ו כילד – האם בהתאם לסיטואציה? בהתאם למפגש עם האחר? והאם הם מסוגלים לשנות את הדפוס השכיח שלהם?

בהמשך נערך רב-שיח בהשתתפות בוגרי תכניות מנדל למנהיגות מקומית: עו"ד פהד אלעסיבי, ממייסדי "ריאן"- מרכז תעסוקה בחורה; איציק קריספל, חבר מועצת העיר אופקים ומייסד עמותת "אחוזת הנגב", פאדי אלעוברה, מנהל אגף התקשורת בארגון אג'יק ומנכ"ל רשת "דורוס"; נילי סורקיס, המייסדת והמנהלת של מרכז הצעירים בערד; ואלעד טלמור, עו"ס ומוביל מפגשים בין יהודים לערבים בנגב. כל אחד מהמשתתפים הציג את סגנון המנהיגות שלו, כפי שהוא בא לידי ביטוי בעשייתו היומיומית. הדיון נגע בעיקר בשאלה האם אפשר לשלב את ההתנגדות והמחאה עם הבנייה והיצירה, או שמא יש מנהיגים המיטיבים לפעול כמתנגדים ואחרים המיטיבים לפעול כבונים וכמגשרים?

היום המשותף, שנערך ב-29 בינואר ואִפשר יצירה של היכרויות מקצועיות ואישיות בין העמיתים, נחתם בקבוצות שיח שבהן העמיקו המשתתפים את הדיון בסגנונות המנהיגות המאפיינים אותם.

הגמל, האריה והילד – יום עיון על דפוסי מנהיגות​​