חדשות ואירועים

מפגש עמיתי מחזור ב' של תכנית באר שבע עם ראש העירייה

ביום המליאה האחרון של התכנית נפגשו עמיתי מחזור ב' וחברי סגל המרכז עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. נושא השיחה היה מנהיגות וחזון, ובמהלכה סיפר ראש העירייה על דרכו הפוליטית ועל המוטיבציה שלו להיות ראש העירייה הראשון של באר שבע שנולד ובגר בעיר.

דנילוביץ' התייחס לקשר המיוחד שלו עם מורטון מנדל והביע הערכה רבה למשפחת מנדל על תרומתה לפיתוח באר שבע והנגב. הוא הרחיב בחשיבות של פיתוח מנהיגות נגבית מן הסוג שהמרכז מקדם.

בשיחה, שהייתה מרתקת ומעוררת השראה, לא נמנעו העמיתים מלשאול שאלות נוקבות: מדוע אין מסגד פעיל בבאר שבע למרות נוכחותה של אוכלוסייה ערבית גדולה? מדוע החינוך הדו-לשוני בעיר צריך להוסיף ולהיאבק על מקומו? מהם המחירים האישיים שמנהיג צריך לשלם, והאם אפש​​ר שלא לשלם אותם...?

דנילוביץ' לא התחמק מהשאלות הקשות, ובדרכו המיוחדת העביר מסר מורכב: לצד תנופת פיתוח אדירה בעיר, הכוללת הקמה של פארקים ואזורי תעשייה עתירי טכנולוגיה, שיקום העיר העתי​קה ובנייה חסרת תקדים, העירייה נוקטת קו חברתי זהיר ועדין. התשוקה לפיתוח כלכלי ועירוני מואץ הולכת בבאר שבע יד ביד דווקא עם זהירות חברתית ושמירה עדינה ביותר על הסטאטוס קוו. כבן המקום וכמנהיגו הפוליטי, דנילוביץ' מכיר בלגיטימיות של קבוצות רבות ושונות כל כך המרכיבות את הפסיפס האנושי בבירת הנגב. לדבריו, הכרה זו גוזרת מדיניות חברתית מכילה וזהירה, לצד פריצות דרך נועזות בתחומים האחרים.

מפגש עמיתי תכנית באר שבע עם ראש העירייה