חדשות ואירועים

בוגרי תוכנית אילת-אילות במשלחת למידה בטורונטו, קנדה

בתחילת חודש נובמבר נסעה קבוצה של בוגרי תוכנית מנדל למנהיגות אזורית באילת-אילות לשבוע למידה בטורונטו מטעם פדרציית טורונטו, הפעילה זה שנים רבות באילת ובאילות

​מטרות הנסיעה היו היכרות עם הקהילה היהודית בטורונטו ועם החיים היהודיים, וכן חיפוש ערוצים של קשר מתמשך סביב רעיונות לפרויקטים משותפים. כמו כן נחשפו הבוגרים לדוגמאות בסדר גודל עולמי של נושאים שנלמדו במהלך התוכנית. הביקור כלל מפגשים עם אנשי הקהילה על גווניה השונים, היכרות עם מוסדות יהודיים מהזרמים השונים, ולמידה על העיר טורונטו בתחומים שנלמדו במהלך התוכנית – בהם בניית קהילה, התחדשות עירונית, תרבות ואמנות כמחוללת זהות. 

המפגשים היו מלמדים, מעוררי השראה ועניין, והניחו את הבסיס להמשך הקשר עם הפדרציה – באמצעות קבוצת המנהיגות שלה המוקמת בימים אלו. הבוגרים חזרו עם שאלות על זהות יהודית מעבר לים ועל האפשרות לקשור בין זהות יהודית-ישראלית לזהות יהודית בגולה. עלו כמה רעיונות להמשך הקשר ולשיתופי פעולה עם קבוצת מנהיגות מקבילה ועם אנשי מקצוע בתחומים דומים.

בוגרי התוכנית פועלים במגוון תחומים באילת ובאילות, בהם שלטון מקומי, תרבות, תיירות, קהילה, חינוך וסביבה, והם ממשיכים להעמיק ולפעול לקידום מהלכים לשיפור איכות החיים במרחב.

בוגרי תוכנית אילת-אילות במשלחת למידה בטורונטו, קנדה