חדשות ואירועים

מפגש פתיחה: מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב

מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב יצא לדרכו במפגש שנערך בטבורו של הנגב, בקיבוץ טללים

בערב שהתקיים בימים שבין ראש השנה ליום כיפורים התכנסו עמיתי מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב עם בוגרי מחזור א' ועם בוגרי תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בירוחם-רמת הנגב, לשיחה מרתקת עם ארי פולמן – במאי ותסריטאי קולנוע, אשר סרטיו זכו לפרסים והוקרה  רבה בארץ ובעולם, בהם "ואלס עם באשיר" , "קלרה הקדושה" ו"כנס העתידנים". 

השיחה עסקה בין היתר במקורות ההשראה של יוצר, במגע וביחס לקהל וכן בסרטו החדש שנוצר בימים אלו – "יומנה של אנה פרנק". פולמן הדגיש את חשיבות הנאמנות של היוצר ליצירה, תוך הבנה כי הצנזורה העצמית היא הצנזורה הקשה מכול. 

לאחר השיחה  עם פולמן התקיים מפגש בין חברי שלוש הקבוצות, תוך היכרות בין העמיתים לבוגרים.  ד"ר עדי ניר שגיא, מנהלת מרכז מנדל למנהיגות בנגב, הנחתה שיחה שחידדה את הזיקה שבין קהילה-קהל-מנהיגות-יצירה אומנותית. 

במחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב, בהובלתם של פרופ' דנה אריאלי וד"ר יצחק (קיקי) אהרונוביץ, 15 עמיתים ועמיתות בתחומי יצירה שונים מכל רחבי הנגב. התוכנית תימשך כשנה ובמהלכה ייחשפו העמיתים ליסודות הלמידה של תוכניות המנהיגות של מרכז מנדל בנגב: זהות וערכים, מרחב וחברה, מדיניות וניהול ומנהיגות ומעשה. כמו כן יעסקו העמיתים באמנות חזותית, על משמעותה והקשרה לתחומי הלמידה האחרים. האירוע נחתם בהתרגשות ובציפייה לפתיחת שנת הלמידה, ולמפגש פורה בין חברי קהילת מנדל הצומחת בנגב.

מפגש פתיחה: מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב