חדשות ואירועים

עמיתי תוכנית באר שבע פוגשים את ראש העיר רוביק דנילוביץ'

לקראת תום מסעם הלימודי נפגשו עמיתי מחזור ד' בתוכנית מנדל למנהיגות אזורית בבאר שבע עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' באולם מועצת העיר

עמיתי תוכנית באר שבע פוגשים את ראש העיר רוביק דנילוביץ'

בפגישה יוצאת דופן זו ביקש ראש העירייה ללמוד, להיפתח ולהיחשף לרעיונות של העמיתים, והקשב שגילה במהלך המפגש לימד, כתמיד, שפיו ולבו שווים.

העמיתים הציגו אפוא את עצמם, את חזונם ואת הפרויקטים שלהם. ככל שנחשפה התרומה הפוטנציאלית של היוזמות הרבות לבאר שבע ולנגב בכלל, הלכה התפעלותו של ראש העירייה וגברה. דנילוביץ' נימק את התרגשותו בכך שרבות מן היוזמות שהוצגו נוגעות במישרין בנקודות כאב המשותפות לכולנו, ומבקשות לתקנן.

כך למשל, יוזמה שמרכזי התפתחות לגיל הרך יחרגו משגרת העבודה שלהם ויפגישו גם פעוטות שאינם מבקרים במוסדות חינוך כלשהם, מבטאת שילוב מקורי בין מקצועיות גרדא לבין סולידריות חברתית.

יוזמה להפגיש תלמידים, סטודנטים וקשישים במרחבי השכונות שבהן הם מתגוררים ולומדים מלמדת שלעתים הפתרונות לבעיות מורכבות כמו ניכור ובדידות מצויות בהישג יד ורק צריך להתבונן בהן בעיניים חדשות.

אפילו כאשר נדונו סוגיות שמאתגרות את דפוס ההתנהלות של קברניטי הרשויות המקומיות, גילה דנילוביץ' אהדה רבה ליוזמות העמיתים. למשל, יוזמה לשנות את דפוס ההשתתפות הציבורית ואת אופי  הדיאלוג בין האזרחים לבין "השלטונות", כך שיישמע קולם של אלה שאינם נוטים בדרך כלל למעורבות ציבורית, יוזמה להתמודד עם חסמים להשתתפות פוליטית ברשויות מקומיות ואף לבנות פורום מקצועי כלל-ישראלי לתפקיד מוניציפלי מובהק כמו "ניהול קשרי חוץ" – כל אלה הביאו את ראש העירייה לאזכר בחום את הברית, הידידות והשותפות שלו ושל באר שבע עם קרן מנדל. הוא סיכם את המפגש במילים: "אשריי שיש לי, לבאר שבע ולנגב בני ברית כמותכם".

עמיתי תוכנית באר שבע פוגשים את ראש העיר רוביק דנילוביץ'