חדשות ואירועים

חברי הנהלת קרן מנדל ביקרו בנגב ונפגשו עם עמיתי תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בכסייפה ובערערה-בנגב

יו"ר קרן מנדל סטיבן הופמן, נשיא הקרן פרופסור יהודה ריינהרץ ומנכ"ל קרן מנדל-ישראל משה ויגדור שוחחו עם העמיתים על האתגרים המנהיגותיים ועל העבודה היומיומית שלהם במרחב הבדואי בנגב

​מנהל התוכנית, קאסם אלצראיעה, פתח את הביקור בסקירה על החברה הערבית-הבדואית בנגב ועל תהליכי השינוי החברתיים, התרבותיים והמבניים שחברה זו עוברת. לאחר מכן סיירו חברי הנהלת הקרן בבית הספר היסודי וחטיבת הביניים "אלמוסתקבל" ביישוב אבו תלול, השייך למועצה האזורית נווה מדבר, להיכרות עם המורים והתלמידים וכן עם חוג המוזיקה של בית הספר ועם חניכי תנועת הצופים באבו תלול. הם שוחחו עם מנהל בית הספר, כמאל אבו הדובה, עמית בתוכנית מנדל למנהיגות אזורית בכסייפה ובערערה-בנגב, אשר קיבל במסגרת עבודתו בבית הספר את אות נשיא המדינה לתקווה ישראלית בחינוך לשנת תשע"ח. כמאל פרס לפני חברי הנהלת הקרן את האתגרים שעמם הוא מתמודד מדי יום וסיפר שבית הספר הוא מקום מפגש לתלמידים בסופי השבוע עבור פעילות במסגרת החינוך הלא פורמלי.
 

חברי הנהלת קרן מנדל נפגשו עם עמיתי תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בכסייפה ובערערה-בנגב

בהמשך הביקור נערכה שיחת היכרות עם עמיתי התוכנית אשר סיפרו על עשייתם הציבורית, החינוכית והחברתית. דגש מיוחד בשיחה הושם על הרכיב המעשי. ד"ר רותם ברסלר גונן, חברת סגל בתוכנית, הציגה את הרציונל של המודל הייחודי שנבחר לתוכנית זו. רכיב זה מבוסס על פיתוח ניירות עמדה איכותיים בנושאי חינוך, בריאות וחברה אזרחית, שהעמיתים מקדמים באמצעות צוותי עבודה והנחיה. הנהלת הקרן הדגישה את חשיבות העשייה במרחב הנגבי ועודדה את העמיתים להמשיך בעשייה הפורה עבור איכות חיים טובה יותר בנגב.

חברי הנהלת קרן מנדל נפגשו עם עמיתי תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בכסייפה ובערערה-בנגב