חדשות ואירועים

קבוצת למידה של מנהלי החינוך הממלכתי-דתי

מרכז מנדל למנהיגות בנגב מקיים השנה סדרה של עשרה מפגשי למידה למנהלי בתי ספר ממלכתי-דתי מרשויות מקומיות בדרום

מרכז מנדל למנהיגות בנגב מקיים השנה סדרה של עשרה מפגשי למידה ל-14 מנהלי בתי ספר ממלכתי-דתי מירוחם, ממצפה רמון, מקריית גת, מהמועצה האזורית חוף אשקלון ומהמועצה האזורית בני שמעון, ביוזמתו של מפקח החינוך הממלכתי-דתי זאב אלדר.

המפגש הראשון בסדרה נערך ב-21.10.14 והוקדש לנושא הבירור התפיסתי של המושג למידה משמעותית, והקשרו לחזון הבית-ספרי. הרצאתו של ישראל שורק, חבר סגל במרכז מנדל למנהיגות בנגב, בחנה את ראשיתו של החלום האינטואיטיבי של האדם כיחיד - דרך המעבר לאוטופיה חברתית, המעבר לחזון מעוגן בשדה המציאות ויצירת תקווה לשינוי.

מרכז מנדל למנהיגות בנגב מקיים השנה סדרה של מפגשי למידה למנהלי בתי ספר ממלכתי-דתי מרשויות מקומיות בדרום.

כמה מן המפגשים יתקיימו בהנחייתה של פנינה אל על ברנע, מדריכה מרכזת במחוז דרום ללמידה משמעותית של בתי ספר היסודיים, ובוגרת מחזור א' של תכנית מנדל למנהיגות מקומית בבאר שבע. תכנון המפגשים נערך במשותף עם ד"ר סמדר בן אשר, ובכל מפגש משתתף אחד מאנשי הסגל ממרכז מנדל למנהיגות בנגב – זאת כדי לאפשר את חקירת ​​תחום הלמידה המשמעותית בהיבט עומק נוסף.

המנהלים תיארו את המפגש כמפתח חשיבה, מעודד יצירת משמעות חדשה למושגים שחוקים, ובעיקר מהווה אפשרות לקחת פסק זמן מהמציאות היום יומית האינטנסיבית והלוחצת ולקיים מפגש עמיתים תומך ומפרה. המפגש השני ייערך ב-18.11.14 ויוקדש לנושא הלמידה המשמעותית במקורות היהודיים. תלווה אותו חברת הסגל ד"ר ניצה רסקין.

קבוצת למידה של מנהלי החינוך הממלכתי-דתי