חדשות ואירועים

ערב פרידה מינקלה שטיינברג

באירוע מרגש שנערך ב-16 בינואר 2014, במרכז מנדל למנהיגות בנגב נפרד המרכז מעו"ד ינקלה שטיינברג, שניהל את המרכז בשנים 2013-2009. הערב התמקד בשני תחומים שינקלה ביסס ופיתח בתכניות ההכשרה של המרכז – מיפוי והתבוננות כמפתח להכשרת מנהיגות

באירוע רב-משתתפים ומרגש שנערך בט"ו בשבט, 16 בינואר 2014, במרכז מנדל למנהיגות בנגב נפרד המרכז מעו"ד ינקלה שטיינברג, שניהל את המרכז בשנים 2013-2009. הערב התמקד בשני תחומים שינקלה ביסס ופיתח בתכניות ההכשרה של המרכז – מיפוי והתבוננות כמפתח להכשרת מנהיגות.

שטיינברג, בוגר בית הספר למנהיגות חינוכית במכון מנדל, הצטרף כמנהל-שותף למרכז מנדל למנהיגות בנגב סמוך להקמתו ב-2004, ובשנת 2009 מונה למנהלו. לפני כן עסק בפרקטיקה משפטית בתחום שוק ההון ובאתיקה של מערכות השלטון וההון והיה מעורב בעיצוב ובפיתוח של פלטפורמות טכנולוגיות בתחומים אלו.

בערב נכחו כ-100 משתתפים, מרביתם בוגרי תכניות המרכז, שותפים במוסדות מרכזיים בנגב וחברים שהביעו הערכה רבה לפועלו של ינקלה בשנים שבהם צמח המרכז. בחלק הברכות שפתח את הערב אמרה עדי ניר שגיא, שהחליפה את ינקלה בניהול המרכז, שהוא "הצמיח מקום, קהילה, סגל ובית גידול." ד"ר אלי גוטליב, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל, הודה לינקלה "על מה שלימדת אותנו באומץ, בצניעות וללא פוזה";ישראל בודיק, מנהל מחוז הדרום במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, הודה לינקלה על החברות האמיצה ועל ש"יצר דפוסי חשיבה חדשים ומתח את גלגלי החשיבה". סולטאן אבו עובייד, מנהל שתי"ל בדרום, הודה לינקלה על שהפך את המרכז לבית עבור שתי"ל ועבור החברה הערבית-הבדואית בנגב. כמו כן בירכה ד"ר חפצי זוהר, סגנית ראש עיריית באר שבע ומחזיקת תיק החינוך בעירייה.

בחלקו העיוני של הערב נערכו שני מושבים, הראשון בנושא התבוננות, ובו נשאו דברים ד"ר שני בר-און וישראל שורק, חברי סגל במרכז מנדל למנהיגות בנגב, ויוסף אבו מדיע'ם, בוגר מחזור א' של תכנית המנהיגות ברהט. המושב השני עסק בנושאמיפוי, ובו השתתפו ד"ר יצחק (קיקי) אהרונוביץ', חבר סגל המרכז, ד"ר ורדה שיפר – מקימת מרכז מנדל למנהיגות בנגב – שדיברה על הסובייקטיביות של מושג המיפוי וסקרה את התפתחות השימוש במונח בפעילותו של מרכז מנדל, ופנינה אל-על ברנע, בוגרת מחזור א' של תכנית המנהיגות בבאר שבע.

ינקלה הנרגש הודה לכל משתתפי הערב, ואמר שבכוונתו להמשיך לפעול בתחום החברתי וכן לעשות שימוש בקסדת הרכיבה שקיבל במתנה מבוגרי מחזור א' של תכנית באר שבע ולשוב לתחביבו כרוכב אופני שטח.