חדשות ואירועים

"סביב כל המוגמר עולה הלא עשוי עדיין ומוסיף עוצמה"*

הריטריט המסכם לשנה הראשונה בתוכנית מנדל למנהיגות אזורית באילת-אילות נערך באשדוד

​שנת הלימודים הראשונה בתוכנית מנדל למנהיגות מקומית באילת-אילות הסתיימה בריטריט מסכם באשדוד. את הריטריט הובילה ד"ר ניצה רסקין, מנהלת התוכנית. הריטריט מהווה חלק מיחידת הלימוד של "מנהיגות" ועסק בהעמקה בסוגיות במנהיגות, במעשי מנהיגות ובבסיס הערכי למנהיגות. 

הריטריט נערך ב-6-7 ביוני והחל במרפסת של מוזיאון אשדוד לאומנות עם יובל ביטון, האוצר הראשי של המוזיאון, שסיפר על התפתחות העיר אשדוד בתחומי התרבות והאמנות בשנים האחרונות. אחר כך התכנסו עמיתי התוכנית לסדנאות, למשובי עמיתים ולעיבוד של השנה החולפת עם הפנים לשנה הבאה. הערב הוקדש למפגש משותף על החוף בהנחיית חנית גולי, עמיתת התוכנית. הריטריט נחתם בסדנת תנועה מסורתית הנקראת ״ביודנסה״, שיצרה חוויה של חיבור ואפשרה לבחון את המנהיגות האישית והקבוצתית. את הסדנה הנחה יוחאי לשם.

הריטריט שילב מפגשים של רוח ושל מעשה והיווה סיכום של השנה שהסתיימה, וכן עוגן ומבט להמשך בשנה הבאה. הוא חיזק את תחושת השייכות של העמיתים לקבוצה ואת הצורך לגבש רעיונות למעשים במהלך החופשה. העמיתים ביררו את תהליך ההתפתחות האישי שלהם כמנהיגים, המבוסס ומונע על-ידי ערכים ושואף לגיבושו של חזון ומעשה במציאות לקראת השנה הבאה.

_____

* רילקה, רשימותיו של מלטה לאורידיס בריגה, עמ' 143.

הריטריט המסכם לשנה הראשונה בתוכנית מנדל למנהיגות אזורית באילת-אילות