חדשות ואירועים

פתיחת שנה ב' של תכנית המנהיגות בבאר שבע

בימים אלו נפתחת במרכז מנדל למנהיגות בנגב השנה השנייה בתכנית המנהיגות המטרופולינית של באר שבע. 18 העמיתים ינסו לתת ביטוי בחיי המעשה לערכים שליבנו בשנה הראשונה: סולידריות, אחווה, חירות ושוויון

איך עוברים מפילוסופיה ומתיאוריה לחיי מעשה? איך מתרגמים שנה של ליבון ערכים כמו סולידריות, אחווה, חירות, אותנטיות, שוויון ותיקון עולם למעשים שבאמת יהפכו את העולם למקום קצת יותר טוב?

זהו האתגר הגדול של השנה השנייה בתכנית המנהיגות המטרופולינית של באר שבע, הנפתחת בימים אלו במרכז מנדל למנהיגות בנגב. 18 העמיתים ישיבו על שאלות אלו בפעילותם, באישיותם, אך גם, כפי שמסביר זאת אחד ממנהלי התכנית, ישראל שורק, בהשקפת העולם שלהם: "אנחנו מעוניינים בשיפור מתמיד של המציאות, אך מעולם לא קידשנו את השינוי לשם השינוי. מבחינתנו מנהיגות איננה סט של כלים אלא דווקא היכולת להתוות יעדים שיש להם גרעין של ערכים ושהם פרי של השקפת עולם. לכן איננו 'מתרגמים' ערכים לשפת המציאות אלא פועלים בשני העולמות בו-זמנית. אמנם כדי להגשים את שאיפתנו למציאות טובה יותר עלינו להיות בני בית במציאות, אך עלינו להיות בני בית גם במושגים כמו צדק, מוסר וסולידריות. בכל מקרה, החוכמה היא לדעת לנמק באופן משכנע את מה שעושים או לא עושים. היכולת לנמק תוך שימוש בערכים כלל-אנושיים היא יכולת נדירה מאוד בימינו".

רבים מן העמיתים מתעניינים בדיאלוג בין יהודים לערבים בנגב, אחרים מעוניינים בבניית קהילה, בתרבות ובזיקות שביניהן, יש מי שמתמקדים במנהיגות נוער, בתרפיה המכוונת לנוער בסיכון ועוד. התכנית מתקיימת בימי חמישי במרכז מנדל למנהיגות בנגב, וחלק מפעילויותיה יהיו פתוחות לציבור.