חדשות ואירועים

תכנית מנדל למנהיגות באר שבע, מחזור ג' – טקס הסיום

טקס הסיום של התכנית, שהתקיים בתום שנתיים של למידה וטלטלה זהותית, נועד הן כדי לשנות את הסטטוס שלהם באופן רשמי מעמיתים לבוגרים, ובעיקר כדי ליצור אבן דרך משותפת במסע ארוך

בספטמבר 2014 החלו את התכנית 21 עמיתים. 21 בוגרים סיימו אותה. לטקס הסיום, שנערך ב-3 בנובמבר 2016, באו גם בני משפחה: הורים, בני זוג וילדים נרגשים. הטקס, על כל דקדוקיו – קבלת התעודה, לחיצות הידיים, הנאומים החגיגיים והאתנחתות המוזיקליות – ממחיש את קו הגבול. טקס מעבר.
 
שני סגניו של ראש עיריית באר שבע, ד"ר חפצי זוהר וטל אל-על, שניהם בוגרי בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, לא  הסתירו את התרגשותם. שניהם התייחסו בדבריהם לחשיבותה של התכנית למנהיגות בבאר שבע וציינו את הרצון העז לפעול בשותפות עם הבוגרים.  משה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, ציין את  מגוון הנושאים החשובים שהבוגרים בחרו לקדם במסגרת הלמידה ואת השינוי החיובי החל בנגב.  מנהלת המרכז, ד"ר עדי ניר שגיא, ומנהלי התכנית, ד"ר סמדר בן אשר, שכותרת דבריה – כשם ספרו של דוקטור סוס "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים", וישראל שורק, "בשבחו של דון קישוט", ניסו, איש בדרכו, להפיח תקווה, אומץ ואופטימיות, שהרי בלעדי אלה לא תיכון מנהיגות.  עדי שוחחה על החשיבות של "ראיית העתיד", הכוללת חיבור בין דמיון ומבט קדימה  למציאות, והדגימה בשירו של ארז ביטון את ראיית המדבר למרות עיוורונו הפיזי. כך מנהיגים – לעתים רואים ולעתים מדמיינים ברצותם להביא למציאות טובה יותר כאן בנגב.

נציגת העמיתים, נטע שרם, פתחה אשנב לעולמה שלה, למפעלה ההולך ונרקם הנוגע לפתוח אתיקה של מידות לגיל הרך כחלק מהפרויקט האישי שלה בתכנית. זאת אחרי שהודתה בחום, תודה שהדהדה במשך כל הערב, למייסד קרן מנדל מר מורטון מנדל, לנשיא הקרן, פרופ' יהודה ריינהרץ,  למנכ"ל הקרן בישראל מר משה ויגדור, ולחברי הסגל והצוות האדמיניסטרטיבי של מרכז מנדל למנהיגות בנגב.