חדשות ואירועים

יום למידה – מפקחים מהחברה הערבית

מפקחי משרד החינוך מהחברה הערבית התכנסו במרכז מנדל למנהיגות בנגב ליום למידה מרוכז בהובלתם של ד"ר סמדר בן אשר וקאסם אלצראיעה, חברי סגל המרכז

​ביום הלמידה השתתפו שישה-עשר מפקחים והוא החל בקריאה משותפת של טקסט בערבית, "בין רוח למציאות", בהנחיית קאסם אלצראיעה. הטקסט התמקד בשאלת התגבשות המודעות האישית והקבוצתית בהיבט ההיסטורי והפילוסופי של האוכלוסייה הערבית במזרח התיכון – טקסט רלוונטי מאוד לעולם האישי והתרבותי. לאחר קריאת הטקסט הרצה פרופ' ריאד אגברייה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב על "כלתומיאת מוח ורומנטיקה", הרצאה שהתמקדה בחקר המוח ובמידה שבה הוא מושפע מאינטראקציות חברתיות שונות.

במסגרת יום הלמידה נחשפו המפקחים, דרך הרצאתה של ד"ר רחל הר ציון, יועצת ומנחה פדגוגית בבית הספר הדו-לשוני בבאר שבע, לפרויקט אנתולוגיה דו-שפתית שמטרתה לפתח יכולת לפלורליזם חברתי. בסיום ההרצאה קיבלו המפקחים את האנתולוגיה הכתובה בעברית ובערבית כשי מהפרויקט המיוחד שיזמה עמותת "הגר".

כל הנושאים ביום הלמידה עוררו שיח ער בקרב המפקחים. הם ציינו בהתרגשות ובהערכה את המפגש, ביקשו לקיים גם בעתיד מפגשים ייחודיים לעולם הרוח והתרבות של החברה הערבית, והביעו משאלה שלעולם התוכן העשיר והמגוון שהוצג ביום הלמידה ייחשפו כלל המפקחים, לא רק בני החברה הערבית.

יום למידה – מפקחים מהחברה הערבית