חדשות ואירועים

מחזון למציאות: פרויקט ואדי עתיר כמקרה ללמידה

בתחילת ינואר קיימו עמיתי תכנית באר שבע ותכנית ואדי אל ח'ליל​ יום למידה משותף בפרויקט ואדי עתיר – יוזמה חדשנית של הקהילה הבדואית להקמת חווה חקלאית המבוססת על תכנון בר-קיימא

יום למידה משותף לתכניות מרכז מנדל למנהיגות בנגב

בסוף חודש ינ​ואר נערך יום הלמידה המשותף המסורתי של מרכז מנדל למנהיגות בנגב. יום זה הפגיש בין עמיתי התכניות הפעילות – מחזור ג' של תכנית באר שבע ותכנית ואדי אל ח'ליל – לשיח, למידה והיכרות, שיהוו בסיס ליצירת קהילה המשפיעה על איכות החיים במרחב הנגבי. את יום הפעילות השנה תכננו העמיתים מרוות גניים, גל חורב, יונס אלנבארי, שניר פלג וחדר מחדי, יחד עם חברי הסגל ד"ר סמדר בן אשר וקאסם אלצראיעה.

שתי הקבוצות התארחו בפרויקט ואדי עתיר, יוזמה חדשנית של הקהילה הבדואית בנגב להקמת חווה חקלאית המבוססת על תכנון בר-קיימא, שקודמה על-ידי ראש מועצת חורה ד"ר מחמד אלנבארי יחד עם ד"ר מייקל בן אלי. הפרויקט שוכן מדרום ליישוב חורה. המפגש כלל היכרות בין העמיתים משתי התכניות, סיור מודרך במתחם עם מנכ"ל הפרויקט, יונס נבארי – עמית בתכנית ואדי אלחליל, מפגש מעורר השראה עם יוזם הפרויקט ד"ר מייקל בן אלי, חוקר בתחום האקולוגיה הסביבתית והקיברנטיקה, ושיחה מרגשת עם ד"ר מוחמד אלנבארי, ראש מועצת חורה.

ד"ר בן אלי סיפר איך הופכים רעיונות גדולים וחלומות כמו פרויקט ואדי עתיר למציאות בשטח. הוא תיאר את תפיסתו בדבר מערכת אקולוגית מקיימת: מערכת המאפשרת לאוכלוסייה למצות את הפוטנציאל שלה כל עוד אינה יוצרת פגיעה בקיים. לתפיסתו, האדם הוא חלק מהטבע ועליו לפעול בהרמוניה עמו.

ראש מועצת חורה, ד"ר מחמד אלנבארי, פרס לפני העמיתים את משנתו כמנהיג המצליח לחולל שינויים. "המוצר החשוב ביותר שצריך לייצר הוא תקווה, והאויב מספר אחת בחברה הוא הבורות והסטריאוטיפים"​, אמר.

מחזון למציאות: פרויקט ואדי עתיר כמקרה ללמידה 
מחזון למציאות: פרויקט ואדי עתיר כמקרה ללמידה